HTML

A Veszpremref.hu oldal kommentjei

A Veszprémi Református Egyházmegye Hivatalos Honlajának kommentjei.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2010.01.25. 08:02 vprefadmin

Meditáció 2010. január 25-én, hétfőn reggelre (Veszprémi Kórház, Belgyógyászati Centrum) - (Nagy Lajos kórház lelkipásztor)

 

Olvasandó: II.Korintus 12:9bc

 

„...Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el..."

Ez a Szent Pál apostol felé hangzó isteni bíztatás egy újabb fordítás szerint így van megfogalmazva: „...Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz..." A két fordítás között csak árnyalati stiláris különbség van. A lényeg az „...elég" szócskán van. Elég... Azaz pont annyi, mint amire szükségem van. Ez az „elég" - ez mindig Istentől van. Én ugyan erőtlen vagyok - önmagamban, de a kegyelem erős. Az erőtlenségem pedig arra való, hogy Isten kegyelmének ereje annál signifikánsabban megmutassa magát. Pál apostol szeretett tanítványának, Timóteusnak is azt ajánlja: „Te annakokáért, én fiam, erősödjél meg a Krisztus Jézusban való kegyelemben." (II.Timóteus 2:1)

      Gyakran elcsüggedünk erőtlenségeink láttán, továbbá azon a tapasztaláson, hogy mintha kétségbeesett erőfeszítéseink, küzdelmeink hiábavalóak lennénk.

 Paganini, a világhírű hegedűművész egyszer épp közönség előtt játszott, amikor zseniális játéka közben elpattant egy húr a hangszerén. Folytatta a játékot, de egy újabb húr szakadt el. Két húron folytatta a muzsikát. Aztán a harmadik is elpattant. A mesterhegedűs egyetlen húron játszott tovább rendületlenül, és olyan hihetetlen virtuózitással fejezte be a mű előadását, hogy a közönség őrjöngő tapsban tört ki. Paganini csupán ember volt, a mi mesterhegedűsünk Isten. Lehet, hogy mi magunk nem látszunk túl hasznosnak, tompán szólunk, nehéz hangokat kicsalni belőlünk, és csupán egyetlen húrunk maradt,mégis ha életünk hangszerét neki szenteljük, mennyei dicsőségre visz bennünket virtuóz érintése és hatalma. (Norman B. Harrison: His Very Own - nyomán)

Legyen számunkra e hétkezdő elcsendesedésünknek az üzenete és következménye az, hogy tudjunk Isten kegyelmének is teret adni az életünkben. Ne csak a magunk erejére, illetve erőtlenségére számítsunk. Hanem Őreá is! Ha objektív körülményeinkkel nap, mint nap harcban állva, heroikus küzdelmünk már-már a kétségbeesés szélére sodorna bennünket, tudatosítsuk magunkban az eredetileg az apostolnak szóló, de Rajta keresztül nekünk is üzenni akaró isteni bíztatást: „...Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el..." Úgylegyen!

 

                                                               Nagy Lajos kórházi lelkész 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://veszpremref.blog.hu/api/trackback/id/tr451699753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása